Pedro Pestana

Projectos de investigação
  • Design Sonoro Interactivo em Contextos de Mediação Social (Gulbenkian Professorship)
  • Processamento Sonoro Adaptativo para Criatividade Musical

Publicações relevantes
  • Pestana, P.D., Reiss, J.D., & Barbosa, A. (2017). User Preference on Artificial Reverberation and Delay Time Parameters. Journal of the Audio Engineering Society, Special Issue on Intelligent Audio Processing, Semantics and Interaction. IF:1.123
  • Ma, Z., DeMan, B., Pestana, P.D., Black, D., & Reiss, J. (2015). Intelligent Multitrack Dynamic Range Compression. Journal of the Audio Engineering Society, Vol. 63 (6), pp. 412-426, June 2015. IF:1.123
  • Bernardo, F., Pestana, P.D. & Martins, L. (2015). The Smart Stage: Designing 3D interaction metaphors for immersive and ubiquitous music systems. In International Conference on New Music Concepts (ICNMC 2015), Treviso, Italy.
  • Pestana, P.D., & Reiss, J.D. (2014). A Cross-Adaptive Dynamic Spectral Panning Technique. In Proceedings of the 17th International Conference on Digital Audio Effects (DAFx-14), Erlangen, Germany.
  • Pestana, P.D., Reiss, J.D. & Barbosa, A. (2013). Loudness Measurement of Multitrack Audio Content using Modifications of ITU-R BS.1770. In 134th Audio Engineering Society Convention, Rome, Italy (best paper award).
Áreas de interesse científico
  • Processamento Digital de Áudio
  • Síntese Sonora;
  • Audição e Percepção;