16th International Seminar on Nursing Research

12.05.2022 10:00 — 13.05.2022 18:00
Escola de Enfermagem (Porto) | Online

Ao clicar aqui, o conteúdo irá ser traduzido pelo Microsoft Translator.
By clicking here, the content will be translated by Microsoft Translator.

12.05.2022 10:00 13.05.2022 18:00 16th International Seminar on Nursing Research Link: https:///pt/central-eventos/16th-international-seminar-nursing-research

Como Chegar / How to Arrive
Universidade Católica Portuguesa - Porto | Online

16th International Seminar on Nursing Research - 12th and 13th May 2022

Universidade Católica Portuguesa, Porto - Online

The International Seminars on Nursing Research at the Universidade Católica Portuguesa started in 2005 and are open to the participation of nursing students and professional nurses who aim to share their research projects, methodologies and results. The preferential participants are master and PhD. students, that can bring to these moments of discussion the opportunities for their research competencies and for the development of nursing knowledge.

Seminar Objectives

• To contribute to the development of nursing knowledge
  • To promote the knowledge transmission
  • To publicize ongoing research

Abstract Submission Guidelines - available here

Programme - available here

16.º Seminário Internacional de Investigação em Enfermagem - 12 e 13 de maio de 2022

Universidade Católica Portuguesa, Porto – Online

Os Seminários Internacionais de Investigação em Enfermagem da Universidade Católica Portuguesa decorrem desde 2005 e são abertos à participação de estudantes de enfermagem e enfermeiros em geral, que queiram partilhar os seus projetos de investigação, metodologias e resultados. Os participantes preferenciais são estudantes de mestrado e doutoramento, que encontram nestes momentos de discussão, oportunidades para desenvolvimento das suas competências de investigação e para o desenvolvimento do conhecimento de enfermagem.

Objetivos do Seminário

• Contribuir para o desenvolvimento do conhecimento de enfermagem
  • Contribuir para a translação do conhecimento
  • Divulgar investigação em curso